7 redenen om over te stappen op VoIP

VoIP, ofwel bellen via internet. Steeds meer organisaties maken er gebruik van, maar wat is het nu eigenlijk precies? Wat zijn de voordelen van VoIP en waarom zou u überhaupt overwegen om over te stappen? In dit blog zetten we 7 redenen op een rij om uw oude vertrouwde telefoniecentrale vaarwel te zeggen!

 

 

Wat is VoIP?


VoIP (Voice-over-Internet-Protocol) is een technologie waarbij spraak over het datanetwerk verstuurd kan worden. Het traditionele analoge audiosignaal wordt omgezet in een digitaal signaal, zodat het via een computernetwerk verzonden kan worden. In de volksmond wordt VoIP dan ook wel internettelefonie of bellen via internet genoemd.
Bellen via internet biedt een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van het ‘traditionele bellen’. Zo profiteert u met VoIP van de nieuwste ontwikkelingen op telefoniegebied en van tal van extra functionaliteiten. Bij NC Automatisering maken wij al lange tijd enthousiast gebruik van de telefonieoplossingen van Xelion. Aan de hand daarvan zetten we 7 redenen voor u op een rij om over te stappen!


7 redenen om over te stappen op VoIP:

 

 

1. Uitgebreide functionaliteit


Met Xelion heeft u allerlei handige functionaliteiten ter beschikking, zoals automatisch doorschakelen, het aanmaken van groepsschakelingen en het instellen van wachtrijen. Ook keuzemenu’s en bereikbaarheidsrapportages behoren tot de mogelijkheden. En wat dacht u van chatten, mailen en sms’en? Ook dat is mogelijk. En niet alleen met uw smartphone of tablet, maar zelfs met uw bureautelefoon of pc.


2. Maximale flexibiliteit


Hoe groot of klein uw bedrijf ook is en hoe snel uw onderneming ook groeit, Xelion is exact aan te passen aan uw behoefte. U schaft gewoon het aantal softwarelicenties aan dat u nodig heeft. En heeft uw bedrijf meerdere vestigingen? Dan kunt u alle locaties eenvoudig aan elkaar koppelen, zonder extra investeringen.

 

3. Vast en mobiel worden één


Met Xelion zijn mobiele telefoons gewoon onderdeel van de telefooncentrale. Indien gewenst zijn medewerkers altijd onder één nummer bereikbaar, zowel op hun vaste als mobiele toestel. Elk gesprek kunnen zij naar keuze met hun mobiele of vaste toestel aannemen. Heeft een medewerker toch liever twee verschillende nummers, maar wil hij bijvoorbeeld na werktijd zijn vaste nummer doorschakelen naar zijn mobiel? Ook dat is met Xelion een fluitje van een cent. 

 


4. Optimaal gebruiksgemak


Xelion heeft een eenvoudig en intuïtief menu waar iedere gebruiker direct mee aan de slag kan. Trainingen of handleidingen zijn (in principe) niet meer nodig. U kunt direct bellen, zowel met het vaste toestel als met de mobiele telefoon.

 

5. Integratie met andere softwarepakketten


Xelion werkt probleemloos samen met andere softwarepakketten zoals Exact, PerfectView, MS Exchange en AFAS CRM. Bovendien kunt u heel eenvoudig contactgegevens importeren vanuit Outlook of een CRM-pakket. Het dubbel invoeren van gegevens is dus verleden tijd! 

 

 6. Legio mogelijkheden


Hoe wilt u de software van uw telefooncentrale laten draaien: ‘hosted’, ‘on-premise’ of in een ‘private cloud’? De keuze is aan u! Wilt u flexibel zijn, geen investeringen en alleen betalen voor wat u gebruikt? Dan is Xelion als clouddienst waarschijnlijk de beste oplossing. Maar u kunt ook kiezen voor een eigen systeem op uw locatie. Later switchen als uw wensen veranderen? Ook dat is geen enkel probleem. Ook goed om te weten: VoIP is beschikbaar via elke gewenste provider, zowel voor de vaste als mobiele telefonie. De mogelijkheden zijn legio!

 

7. Geen verrassingen achteraf.


Met VoIP betaalt u niet niet meer per belminuut, maar rekent u per gebruiker een vast maandelijks bedrag af. Zo weet u precies waar u aan toe bent en voorkomt u nare verrassingen achteraf.


Meer weten over VoIP?


Overweegt u na het lezen van dit blog om over te stappen op VoIP? Dan helpen wij u daar graag bij. Neem gerust contact met ons op, wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden.

 

Helpdesk

Aanvraagformulier

Remote Support Client

 

Disclaimer - Sitemap

 

Contact

Hortensiastraat 44-46

3261 BJ Oud Beijerland

 

Tel: 0186 - 64 37 37

Fax: 0186 - 64 37 39

 

Overige gegevens

IBAN. NL92 RABO 0101 2783 30

BTW. NL806683326B01

KvK. 23087619